مادری که جگرگوشه‌اش را تقدیم امام زمان(عج) کرد 
کد خبر: 4155872
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

مادری که جگرگوشه‌اش را تقدیم امام زمان(عج) کرد 

پروین حیدرنیا، مادر شهید امیر حسین‌پور، به ویژگی‌های فرزند شهیدش اشاره کرد و گفت: این شهید را تقدیم محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت و مردم شهیدپرور ایران می‌کنم.

مادر شهید امنیت، امیرحسین پور

اینجا تبریز است و صحبت از یک جوان پاک‌باز و پاک‌رو، دانشجوی دهه هفتادی که جان و دل مادر بود، اما وجودش به این دنیا گره نخورد و روح پاکش پیوندی زیبا و ناگسستنی با شهادت یافت و شهید شد. 

دلاوری که ۱۵ سال از عمر ۲۷ ساله‌ خود را با لباس بسیجی خدمت کرد و مجاهدانه در عرصه‌های مختلف پیشتاز شد؛ از فعالیت‌‌های بسیجی در دوران دانش‌آموزی تا کارهای جهادی در محله و پایگاه‌ها. آری، او از نسل سرافزاران بود و یک بسیجیِ پای کار؛ اما مگر غیر از این است که «شهادت» پایان کار یک بسیجی است و «امیر حسین‌پور» هم ماموریتش را در این مدت به نحو احسن انجام داد و امروز پیکرش بر دوش مردم ولایتمدار تبریز تشییع می‌شود. 

امروز جسم او نیز همانند روحش از زمین و زمان جدا می‌شود، اما امان از دل مادر، مادری که عمر و وجودش را پای فرزند گذاشته، غمگین است و نزار، اما بغض‌هایش را فرو می‌خورد و مقتدرانه فرزندش را تقدیم محضر امام زمان(عج) و ولایت می‌کند. مادر که هر لحظه چشم انتظار بود، مبادا فرزندش دیر کند، مبادا ... اما چهارشنبه ساعت 2 بامداد بود که زخمی عمیق بر پیکره‌ روح مادر وارد شد و پس از ۴ روز انتظار و دعا برای درمان جراحت‌های فرزندش خبر شهادت امیر را شنید و در آن هنگام او را سرباز ولایت و فدایی مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران نامید. 

برای دیدار با مادر بزرگوار شهید به منزلشان رفتیم. پروین حیدرنیا، مادر شهید امیر حسین‌پور با بغض و اندوهی بی‌پایان، هدف و رویکرد اصلی فرزندش را پیروی از جریان انقلاب اسلامی دانست و گفت: فرزندم با روحیه ولایت‌پذیری بسیار خود، سرباز محض ولایت بود و فرزندم را تقدیم محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت و مردم شهیدپرور ایران می‌کنم. 

وی به علاقه خاص فرزندش به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز اشاره کرد و افزود او با مهارتی که در فیزیوتراپی داشت، در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران بود. 

گفتنی است، شهید مدافع امنیت «امیر حسین پور» متولد ۲۷ خرداد سال ۷۵، دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تبریز و مسئول عملیات پایگاه شهید تصمیمی بود که بیش از ۱۵ سال سابقه عضویت در بسیج داشت. این شهید بزرگوار که از کودکی عضو بسیج دانش‌آموزی بوده به عنوان تکنسین فیزیوتراپ و کاردرمانگر فعالیت می‌کرد و در پایگاه‌ محلات و پایگاه‌های بسیج بسیار فعال در امور جهادی بود.

این بسیجی دلاور که علاوه بر عرصه‌های علمی و جهادی، در پاسداری از امنیت جامعه نیز پیشتاز بود، روز چهارشنبه 21 تیرماه در ماموریت گشت رضویون در محله دانشسرا از ناحیه سر و چشم توسط فرد متهم به شدت مجروح شده و بعد از چهار روز تحمل جراحات شدید، روز یکشنبه 25 تیرماه، ساعت 16 به یاران شهید عرصه امنیت پیوست. 

انتهای پیام
captcha